zadania w ogóle wydają się banalne - dodawanie i odejmowanie w pamięci liczb 3-4 cyfrowych czy liczby pierwsze to syn w szkole w UK miał w 5 klasie (czyli w wieku 9lat!)
Zadanie 56 jest wredne do bólu. Dlaczego chciałam najpierw zadanie 55? Bo sporo osób "pobiera" cyfry z tego zadania, tak zrobił Syn i dostał zero punktów. Niektórzy dodają cyfry numeru zadania czyli 5+6. "Prawidłowo" powinno się dodać cyfry 0+1+2+3+4+5+6+7+8+9 i sumę podzielić przez dwa. Zadanie 57 wg mnie powinno być 2103-(308+117). Różnica dwóch liczb, z których pierwsza to 2103, a druga 308 zwiększona o 117. Tam jest wyraźnie "zwiększona". Bez liczb byłoby: oblicz różnicę liczb ... zwiększona o ..... - bez sensu
Będę się upierać, że 56 nie ma rozwiązania, brakuje dookreślenia jakich cyfr (np dla systemu dwójkowego odpowiedzią będzie 1/2). Ostatnie to rzeczywiście dla kandydatów na prawników. Ale reszta wygląda ok. Wygląda to na naukę terminologii (iloczyn, dzielnik itp.), a nie liczenia, dlatego wydało mi się banalne na pierwszy rzut oka.
W rozmowie z panią na temat zadania 57 dowiedziałam się, że podobno poleciła dzieciom dopisanie w słowie "zwiększona" ogonka i zmianę słowa na "zwiększoną" ............... co całkowicie zmienia treść zadania i wynik. Syn jednak poprawki na zestawie nie ma.
55. 405 i 8540
OdpowiedzUsuń56. błąd w treści polecenia - brak liczb
57. 2103-308+117
zadania w ogóle wydają się banalne - dodawanie i odejmowanie w pamięci liczb 3-4 cyfrowych czy liczby pierwsze to syn w szkole w UK miał w 5 klasie (czyli w wieku 9lat!)
OdpowiedzUsuńOwszem, są banalne, jednak nie są sformułowane jednoznacznie.
UsuńBo to zadania nie na liczenie tylko na myślenie.
Zadanie 56 jest wredne do bólu. Dlaczego chciałam najpierw zadanie 55? Bo sporo osób "pobiera" cyfry z tego zadania, tak zrobił Syn i dostał zero punktów. Niektórzy dodają cyfry numeru zadania czyli 5+6. "Prawidłowo" powinno się dodać cyfry 0+1+2+3+4+5+6+7+8+9 i sumę podzielić przez dwa.
OdpowiedzUsuńZadanie 57 wg mnie powinno być 2103-(308+117). Różnica dwóch liczb, z których pierwsza to 2103, a druga 308 zwiększona o 117.
Tam jest wyraźnie "zwiększona".
Bez liczb byłoby: oblicz różnicę liczb ... zwiększona o ..... - bez sensu
Będę się upierać, że 56 nie ma rozwiązania, brakuje dookreślenia jakich cyfr (np dla systemu dwójkowego odpowiedzią będzie 1/2).
UsuńOstatnie to rzeczywiście dla kandydatów na prawników. Ale reszta wygląda ok. Wygląda to na naukę terminologii (iloczyn, dzielnik itp.), a nie liczenia, dlatego wydało mi się banalne na pierwszy rzut oka.
W rozmowie z panią na temat zadania 57 dowiedziałam się, że podobno poleciła dzieciom dopisanie w słowie "zwiększona" ogonka i zmianę słowa na "zwiększoną" ............... co całkowicie zmienia treść zadania i wynik. Syn jednak poprawki na zestawie nie ma.
OdpowiedzUsuń