czwartek, 3 października 2013

Gotowce czyli jak się nie przemęczać :)


W dyskontach (w Biedronce i Kauflandzie na pewno) można kupić bardzo sprytne ciasto - spód do pizzy. Ja odkryłam je niedawno.
Wypróbowałam, rewelacja. Pizza gotowa w pół godziny. Dlatego tak długo :), że kroiłam i podduszałam pieczarki z cebulką, vegetą i ziołami prowansalskimi. Rozwinęłam ciasto, posmarowałam koncentratem pomidorowym, położyłam kilka plastrów kiełbasy szynkowej, na to te pieczarki, na to żółty ser i na 15 minut do piekarnika.
Super.
A na tym co zostało po pieczarkach (trochę pieczarek i dużo płynu) zrobiłam pieczarkową.

Z gotowych ciast używam jeszcze francuskie - ciasteczka z brzoskwiniami pychota.
Albo parówki w cieście francuskim.

Widziałam w sprzedaży jeszcze gotowe ciasto do wypieku croissantów, muszę też wypróbować.

Bo kruchego akurat nie polecam. Lepiej samemu zrobić. Próbowałam upiec ciasteczka, nie smakowały. Te z ciasta domowego nikną szybko. Nie wiem jak jako spód pod np. sernik. Jakoś mi szkoda próbować, bo ostatnio, odkąd znalazłam dobry przepis i mam dojście do jaj i sera wiejskiego, piekę sernik dość często. Nie jest tani, a bardzo smaczny i wolę już zagnieść ten kawałek ciasta.

A propos sernika: wyczytałam gdzieś w sieci, że aby nie opadł to najpierw ma się studzić godzinę w piekarniku, potem do całkowitego wystygnięcia np. na blacie, a potem jeszcze najlepiej dobę w lodówce. Podzieliłam się tą wiedzą z Mężem, a on spojrzał na mnie zdumiony i zapytał: "to po co w ogóle piekłaś, jak chcesz schować?".
No bo po takim czasie u mnie zazwyczaj sernika już nie ma.







2 komentarze:

  1. Mam świetny przepis na pizzę bez zagniatania, ale ciasto musi trochę postać. Jednak warto, bo jest to pizza idealna :) Macie patelnię żeliwną z metalową rączka? Bo to świetny trick, robi się ją błyskawicznie, ciasto jest chrupiące pod spodem i z wierzchu, a wilgotne i sprężyste w środku.
    Pozdrawiam,
    K. od gazety

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Patelni u nas dostatek ale takiej nie mam. Ostatnio wzbogaciłam się o woka i dużą patelnię z powłoką ceramiczną. Kolejnych zakupów na razie nie przewiduję.
      Ale o przepis poproszę na maila :)
      Ja mam z kolei taki, że czekać nie trzeba aż ciasto wyrośnie, ale trzeba zagniatać.

      Usuń

A Ty, co o tym sądzisz?