poniedziałek, 14 października 2013

Zadanko

W ramach powtarzania materiału do poprawienia oceny ze sprawdzianu, zadałam synowi zadanko takie.

"Ułóż siedmiocyfrowy palindrom podzielny przez 9".






Jakieś pytania?
Owszem, to jest zadanie na poziomie klasy Vtej szkoły podstawowej.
Kto z dorosłych bez sprawdzenia co to w ogóle jest palindrom weźmie się za zadanko?
Dodatkowo liczba ma być podzielna przez 9.
Bez sprawdzania - hehe


Trudne? Zapytałam Syna.
Prościzna - odpowiedział i ochoczo, błyskawicznie napisał

 1113111
Najprostszy ale prawidłowo.





Dasz mi jeszcze coś mamo?
Dałam - liczba sześciocyfrowa podzielna przez 2, 3, 5 i 25. Utrudnił sobie pytając czy ma być podzielna przez 9. Jak pyta to oczywiście, że ........... nie, przez 9 nie.

No i znalazł taką:                  323400           spełnia wszystkie warunki.


Proszsz, a działań takich "pospolitych" nie robi tak chętnie. Zastanawiam się, czy nie zacząć wprowadzać mu różniczek (nie jako wyniczek odejmowanka, oj nie), całek i rachunku prawdopodobieństwa. Skoro go bawią zadania nieco inne i trudniejsze niż takie monotonne obliczenia.

Żart to był.





Ciekawa jestem kto sprawdzał i liczył ?









6 komentarzy:

  1. chylę czoło przed młodym matematykiem

    OdpowiedzUsuń
  2. Boże, jestem głupsza od piątoklasisty :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też :) czekałam aż ktoś pierwszy to napisze :)
      Dzięki :)

      Usuń
  3. Tego typu zadania są w książce - te palindromy.
    Podzielność przez 9 brali już w klasie 4tej.
    Idą nową podstawą programową, która wg wielu ma obniżone wymagania.
    Ja chciałabym zobaczyć, jak moje zadanko - bez sprawdzania i powtórki bo to podstawy przecież i to obniżone - rozwiązuje maturzysta.

    A swoją drogą - właśnie takie zabawy liczbami pamiętam ze szkoły najlepiej.

    OdpowiedzUsuń
  4. Maturzysta miałby problem ;) Zdawałam w zeszłym roku :D A swoją drogą, wiele rzeczy pamiętam z podstawówki, lubiłam matematykę, ale na lekcji o palindromach mnie chyba nie było :D hihihihi

    OdpowiedzUsuń

A Ty, co o tym sądzisz?